reklama

Pápež a takzvaní "Bezákologovia"

Mám radosť z nového pápeža. Mám radosť preto, že bol zvolený rýchlo, ale najmä preto, že bol zvolený ten kto bol. Aspoň zatiaľ sa ukazuje ako skutočný otec a pastier. Okrem radosti, ktorú u mňa znásobuje aj fakt, že médiá konečne prinášajú viac pozitívnych informácií (okrem vojen, nenávisti, sexuálnych škandálov a života celebrít, sa objavujú aj radostné zvesti o novej dobe v Cirkvi) ma znervózňuje pár ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Týchto pár ľudí nazývam "Bezákologovia". Ako je už z ich pomenovania zjavné, sú to ľudia, ktorí sa po odvolaní biskupa Bezáka, teraz už emeritným pápežom, všemocne stavali na jeho obranu. Nechcem vôbec hodnotiť činy pána biskupa. Nakoniec, ani mi to neprináleží. Chcem len povedať, že ľudia, ktorí kritizovali rozhodnutie vtedajšej hlavy Cirkvi - pápeža Benedikta, sa dnes doslova "odbavujú" v rôznych médiách na tom, aký bude František skvelým duchovným vodcom. Tí ľudia, ktorí vlastne popierali správnosť rozhodnutia hlavy Cirkvi, dnes oslavujú gestá a názory novej hlavy. Možno je to len moje zdanie, ale pripadá mi to ako schizofrénia. Obzvláš, keď sú to kňazi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý kňaz pri svojej kňazskej vysviacke sľubuje vernosť a poslušnosť svojmu biskupovi. Pre mňa to znamená, že zároveň sľubujú vernosť a poslušnosť aj pápežovi. Pripúšťam, že vernosť a poslušnosť nemusí automaticky znamenať aj mlčanlivosť. Znamená to však pre mňa určite úctu. Úctu, ktorú nevyjadrujem tak, že prepieram rozhodnutia svojho šéfa v rôznych (často zvrátených a bulvárnych) médiách, ale pokorne prijímam jeho rozhodnutia s tým, že verím, že koná v tej najlepšej vôli a po tom najdôkladnejšom posúdení danej situácie, akého je len schopný.

Okrem toho, že "Bezákologovia" pre mňa znamenajú stav schizofrénie v otázke poslušnosti hlave katolíckej cirkvi, udivuje ma aj ich rozhorčenie nad pravidlami kontaktu z médiami, ktoré nedávno biskupská konferencia zaviedla. A čudujú sa. Ja sa veru vôbec nečudujem. Čudujem sa, že už skôr neprišla takáto reakcia zo strany biskupov na Slovensku. Po tom čo všetko stihli narozprávať v médiách, by som už dávno súhlasil, aby im boli nielen zakázané vystúpenia pred novinármi, ale tiež aby im boli zakázané kázne počas ich svätých omší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ctím si každého kňaza a ostávam v dôvere, že ani jeden úmyselne nepodkopáva autoritu svojho biskupa a tiež pápeža. Napokon som rád, že drvivá väčšina našich katolíckych kňazov ostáva pri zdravom rozume a najmä ostáva verná tomu prečo sa rozhodla vykonávať svoje poslanie.

Matúš Lakoštík

Matúš Lakoštík

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len taký obyčajný človek na našej planéte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠportSpoločnosťSúkromnéPolitikaKultúra

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu