reklama

S nádorom v hlave a úsmevom.

Mám susedku, nemá ešte ani 50 rokov. Má tri deti, pracuje v materskej skôlke ako učiteľka a má nádor na mozgu. A toto je jej príbeh:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Všetko sa to začalo asi pred pol rokom. Tak ako každé ráno, aj toto sa vybrala do roboty. No zrazu zistila, že všetko vidí dvojmo. Aj tak došla do škôlky. Keď aj kolegyňu videla v dvoch rovnakých vidaniach nedalo jej to a povedala to. Poslali ju k doktorovi. Nasledovali vyšetrenia. Nič sa nezistilo. Bola len vypísaná na maródku. Zo dňa na deň však prestávala vidieť a tak sa opäť vybrala na vyšetrenia. A vtedy na to prišli. "Máte nádor na mozgu, pani" tak znel výrok doktorov. Nasledovali ďaľšie a ďaľšie vyšetrenia. Už to bolo potvrdené. Teraz ostávalo zistiť či je zhubný, alebo nie. Nebol. Teda aspoň pravdepodobne. Odvtedy behá po doktoroch. Už ju mali aj operovať, no boja sa, lebo je to na zlom mieste. Naposledy jej v Bratislave niečo navŕtali do hlavy, aby si mohli zobrať vzorku a preskúmať ju. Bolelo to moc. Sama povedala, že by to nepriala ani najväčšiemu nepriateľovi. A takých ona asi ani nemá. Dostala aj lieky proti opuchu mozgu. Mozog jej zatiaľ neopuchol no opuchlo jej asi všetko okrem neho. Celé telo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To je osud mojej susedky. Trápi sa. No nie len to som chcel povedať. Chcel som povedať iné. Táto osoba nás príde každý deň navštíviť. Aspoň na päť minút sa vždy zastaví. No energia, ktorú do Vás dostane je obdivuhodná. Napriek svojim bolestiam, nikdy sa extrémne nesťažovala. Vždy len povedala, že to bolelo riadne a viac sa k tomu nevyjadrovala. Nikdy som ju nevidel plakať. Vždy má úsmev na tvári a rozpráva. Rozpráva o všetkom. Rozpráva o svojich deťoch, o svojom ex-manželovi, o svojej mladosti. Je vo finančnej tiesni, no nikdy nepovedala ani slovo kto za to môže. Žiadny ex-manžel, žiadna spoločnosť, žiadna vláda nie je podľa nej vinník. Proste nemá a berie to tak. Trošku sa posťažuje, ale nikoho neviní. Hlavne, že má toľko koľko potrebuje na prežitie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas, keď tak ku nám príde a rozpráva, hanbím sa. Hanbím sa za seba. Som zdravý, mám rodinu, dokonca aj peňazí mám zatiaľ dosť. Ale keď sa čo i len pichnem ihlou jaukám, nadávam na spoločnosť aj na politikov, že nemám viac. A oproti mojej susedke veľa, mám zdravie. No nemám jedno čo ona má: Večne pozitívnu náladu a úsmev na tvári.

Matúš Lakoštík

Matúš Lakoštík

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Len taký obyčajný človek na našej planéte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáŠportSpoločnosťSúkromnéPolitikaKultúra

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu